|
Post by Admin on Oct 20, 2015 21:02:22 GMT 1
Här är ett klassiskt mönster där momentum (styrkan) spelar en stor roll. Falskt utbrott vid horisontella linjen, återtest nästan ända ner till diagonala trendlinjen. Sedan återtest av horisontell linje. När priset bröt igenom och passerade toppen på föregående falska utbrott, då köpte jag (vid pilen). Priset gjorde ett återtest av utbrottet och gav alla traders en andra chans att gå in med köp. Sedan drog priset iväg mot nästa mål som är nästa swing-topp. Jag placerade stoppen under återtestet. Skulle den gå under den så vill jag inte vara med längre. Vinsthemtagningen placerade jag strax innan nästa swing-topp. Och där gick priset i mål efter 12 dagar från köp.
|
|
|
Post by abozz1981 on Oct 29, 2015 19:35:55 GMT 1
|
|
|
Post by Admin on Oct 29, 2015 21:55:10 GMT 1
Tjenare. Ja det är mitt forum. Jag skapade det för att komma i kontakt med traders i Sverige. Jag har också tradat både demo och live men det är en lång resa innan man kan tjäna pengar på riktigt.
Det är bara att försöka utbilda sig mer och träna, träna, träna......
|
|
|
Post by abozz1981 on Nov 3, 2015 2:19:01 GMT 1
Bra, va roligt? ? jag tycker det är väldigt lite om Trading i Sverige, börstjänaren är de enda jag sett hittills, jag har gått Andrew Mitchem och Hectors kurser och håller på med Jarrat Davis kurs nu, och de hela verkar vara mestadels psykologi, disciplin och sist fundamental/teknisk analys. Så jobbar mest på den psykologiska biten! ??
|
|
|
Post by Admin on Nov 4, 2015 8:07:56 GMT 1
Jag har också tagit Hectors kurs och den är väldigt bra. En annan som också lär ut Price Action är Nial Fuller (learntotradethemarket.com). Jag kan rekommendera den.
Han har dessutom ett forum där alla medlemmar kan dela med sig av idéer och set-uper för olika valuta par.
|
|
|
Post by abozz1981 on Feb 21, 2016 13:20:34 GMT 1
Ska kolla den sidan tackar:> är medlem i nakedfotexnow.com Walter Peters naked trading forum riktigt bra också!
|
|
|
Post by freshforex05 on Apr 26, 2016 8:42:39 GMT 1
FreshForex - ny syn på pengar Letar du efter den mäklare du kan enkelt och bekvämt arbete med? Din jaga är över! FreshForex är en pålitlig mäklare för din lönsam handel. Dessa är inte bara ord - få bevis! För 11 år har vi hjälpt varje aktör att handla i Forex marknaden 10 minuter för återkallande av dina tillgångar i vårt företag 102 handelsinstrument för att få Resultatet inklusive valutapar och contracts for difference 0% provision på insättningar och uttag 15 mest populära betalningsmetoder 0,05 sekunder - den promptest utförande avslut 101% är vår bonus för första insättning 0 $ - ingen minimal insättning även för ECN-konto 0 pips är swops på SAWP Free står för länge kallas handel $ 10 - du kan återvända för att förlora affärer $ 20 från varje parti - du kommer inte hitta ett bättre erbjudande om partnerskapsprogram 24/5 - vår kundsupport står till din tjänst Vi har alltid något att erbjuda våra kunder: kampanjer, bonusar och tävlingar med riktiga priser. Titta all information du är intresserad av på vår hemsida. Tvivla inte ditt val - öppna ett konto i FreshForexcompany och dessa siffror kommer att börja arbeta för dig. Välkommen till freshforex.com! (URL: freshforex.com/?aff=35842)
|
|
|
Post by pennypacker on Sept 2, 2016 22:41:56 GMT 1
Tjo! Fint med ett svenskt form. Är du fortfarande aktiv här?
Var väldigt svårt att bli medlem = många mailservrar tog inte emot registreringen. Lyckades till slut med en påhittad mail hos mailinator.com. Hur som helst. Tror du att det är ett måste att gå kurser eller läsa böcker för att bli en bra day trader? Eller vad har du för erfarenhet av vad som fungerar bäst? Nu ser jag iofs att du har gått Hectors kurs. Men ger den verkligen den kunskap som behövs?
Är du fortfarande en aktiv day trader?
Mvh
Pennypacker
|
|
|
Post by Admin on Sept 24, 2016 11:48:03 GMT 1
Hej pennypacker.
Jag skapade detta forum för att se om det finns ett svenskt intresse för trading och speciellt Forex. Tyvärr är jag inte så aktiv här och forumet är gratis, därav kanske lite knepigt att driva.
Jag tycker att man bör läsa så mycket som möjligt och kanske köpa en kurs online. Hectors kurs är jättebra och pedagogisk. Den ger grunderna men också avancerad kunskap. Egentligen allt man behöver som amatör och professionell trader. Efter avslutad kurs betyder inte det att man automatiskt blir en framgångsrik trader, det tar naturligtvis mycket tid, engagemang och framförallt träning också.
Du kan parallellt med läsandet också trada med demokonto som är gratis hos alla stora mäklare: Pepperstone, FxPro, Oanda, Axi m. fl. Testa olika strategier och på olika timefames (M5, M30, H1, D etc). Man måste hitta det som passar ens personlighet och tid bäst.
Jag är en aktiv trader fortfarande men jobbar heltid på ett vanligt jobb. Drömmen är naturligtvis att kunna trada på heltid. Då betyder inte det att jag stirrar in i en bildskärm 8-12 timmar varje dag utan jag swingtradar kan man säga. Lägg en order eller ta en position. Låt den vara och kom tillbaka några timmar senare och se om du behöver göra något.
Lycka till med tradingen.
Mvh Thomas
|
|